استودیو مطاف

هنر دیجیتال چیست ؟

نویسنده: استودیو مطاف 18 تیر 1398 1.63K بازدید
هاست

دیجیتال آرت چیست

دکتر جلیل اولیاء در مقاله ای به”هنر دیجیتال چیست؟” معرفی هنر دیجیتال پرداخته است.
هنر دیجیتال بر خلاف تصور بسیاری پدیده خیلی جدیدی نبوده و حدود نیم قرن و شاید اندکی بیشتر سابقه دارد . هنر دیجیتال به هنری اطلاق می شود که توسط رایانه در چارچوب قواعد دیجیتال تهیه شده ، یا از تصاویر و احجام اسکن شده در سیستم های مولتی مدیا multi media دیجیتالی قابل به نمایش گذاشتن باشد .

به طور معمول منظور از هنر دیجیتال هنرهایی هستند که توسط فرایندهای رایانه ای ، اثر هنرمندانه انسانی و نه عملکردهای الگوریتمیک مبتنی بر علوم ریاضی تولید گردند

شاخه های دیجیتال آرت

نقاشی، طراحی و مجسمه سازی از جمله هنرهایی هستند که  در زمان های قدیم به صورت دستی و توسط افراد متخصص انجام می شده است.

اما در حال حاضر، هنرهایی همچون واقعیت مجازی، هنر خالص و هنر نصب دیجیتال جایگزین این هنرها شده اند. فردی که به خلق دیجیتال آرت می پردازد، از ابزارهای دیجیتال و نرم افزارهای کامپیوتری برای تولید اثر خود استفاده می کند.

هنر دیجیتال

هنر دیجیتال اصطلاحی عمومی برای گستره‌ای از آثار هنری و شیوه‌هایی است که از فناوری دیجیتال بعنوان بخش ضروری فرایند خلق و/یا ارائه استفاده می‌کند.

تاثیر فناوری دیجیتال

باعث دگرگونی فعالیت‌هایی مانند نقاشی، رسم، مجسمه‌سازی ، هنرهای صوتی و موسیقی شده است، در حالی که شکل‌های جدید مانند نقاشی دیجیتال، هنر اینترنت، اینستالیشن یا هنر چیدمان دیجیتال، و واقعیت مجازی، بعنوان شیوه‌های هنری شناخته می‌شوند.

هنرمند دیجیتال آرت

بطور کلی‌تر اصطلاح هنرمند دیجیتال برای توصیف هنرمندی بکار می‌رود که ازفناوری‌های دیجیتال در تولید هنر بهره می‌گیرد.

در یک مفهوم گسترده، «هنر دیجیتال» اصطلاحی است که به هنر معاصر که از روش‌های تولید انبوه یا رسانه دیجیتال بهره می‌برد گفته می‌شود.

رسانه های دیجیتال

به طور مثال «ویدیو آرت» ها رسانه دیجیتال دارند و فقط و فقط با این رسانه می توانند وجود پیدا کنند، تنها با این رسانه می توانند خود را در اختیار مخاطب بگذارند. اما «تئاتر» رسانه ای غیر دیجیتال دارد و آن را به روی «صحنه» به مخاطب عرضه می کنند.

 

منبع مطلب : گرافیک

کلیه حقوق قالب هایلند پلاس متعلق به استودیو مطاف می باشد
قالب وردپرس هایلند پلاس » هنر دیجیتال چیست ؟

5 دیدگاه

  1. یکی از رشته های عکاسی، صنایع دستی، سینما، تئاتر، مرمت آثار باستانی، هنرهای اسلامی، طراحی و چاپ پارچه و لباس، گرافیک، نقاشی، طراحی صنعتی

  2. بطور کلی‌تر اصطلاح هنرمند دیجیتال برای توصیف هنرمندی بکار می‌رود که ازفناوری‌های دیجیتال در تولید هنر بهره می‌گیرد.

    در یک مفهوم گسترده، «هنر دیجیتال» اصطلاحی است که به هنر معاصر که از روش‌های تولید انبوه یا رسانه دیجیتال بهره می‌برد گفته می‌شود.

    1. در یک مفهوم گسترده، «هنر دیجیتال» اصطلاحی است که به هنر معاصر که از روش‌های تولید انبوه یا رسانه دیجیتال بهره می‌برد گفته می‌شود.

      1. هنر معاصر که از روش‌های تولید انبوه یا رسانه دیجیتال بهره می‌برد

    2. هنر معاصر که از روش‌های تولید انبوه یا رسانه دیجیتال بهره می‌برد

دیدگاهتان را بنویسید

ژاکت | مارکت تخصصی قالب های وردپرس

مارکت ژاکــــت zhaket